جواد شاید از اوساسونا برود !

جواد شاید از اوساسونا برود !




 

 


جواد شاید از اوساسونا برود !


تاریخ : شنبه ،
4 دی 1389

روزنامه ناواررا، يکي از روزنامه هاي محلي پامپلونا در گفت و گويي اختصاصي با جواد نکونام به بررسي شرايط کنوني او در رختکن اوساسونا پرداخته است.


متن این گزارش و گفت و گو را با هم می خوانیم:
*آخرین دیدار اوساسونا در سال 2010 مقابل ساراگوسا بود.آیا ممکن است این بازی،آخرین بازی ات با پیراهن اوساسونا بوده باشد؟

- بازی مقابل ساراگوسا ممکن است آخرین بازی من با پیراهن اوساسونا بوده باشد. همه چیز به پیشنهاداتی که از تیمهای دیگر دریافت می کنم و اینکه آیا سران اوساسونا بخواهند من به حضورم در تیم ادامه بدهم بستگی دارد.اگر باشگاه مرا نخواهد، من گزینه هایی برای جدایی از تیم در بازار نقل و انتقالات زمستانی پیش رو دارم.در هرصورت باید روشن و شفاف بگویم که ادامه حضور در اوساسونا، اولویت اول من بوده و هست.چون من اینجا شرایط خوبی دارم

* ولی سران اوساسونا برای تمدید قراردادت تلاش کردند

- سران اوساسونا با مدیربرنامه های من برای تمدید 2 ساله قرارداد صحبت کردند ولی من خیلی خوب نمی دانم؛ چون هنوز زمان لازم برای فکر کردن در این مورد را دارم و هنوز نیم فصل دیگر برای فکر کردن زمان دارم.

* پس برای چه گفتید که بازی مقابل ساراگوسا، ممکن است آخرین بازی شما با پیراهن اوساسونا بوده باشد؟

- اگر پیشنهاد خوبی برسد و از فروش من پولی عاید اوساسونا شده و به نظر پیشنهاد خوبی باشد، خب بهتر است بروم

* و الان این پیشنهاد موجود است؟

- بله.این پیشنهاد الان وجود دارد.

* چندی پیش در مورد تیمهای مختلفی از آلمان، ترکیه و قطر صحبت بود!

- من پیشنهاداتی از امارات، قطر، دوبی، ترکیه، آلمان و یونان دارم، مثل قبل. نمی دانم چه خواهد شد.ممکن است هر اتفاقی رخ دهد و به همین خاطر باید صبر کرد



* بند ذکر شده در قرارداد شما برای جدایی زودهنگام 2.5 میلیون یورو است و سران اوساسونا اجازه نمی دهند که به آسانی از این تیم جدا شوید

- من هم همیشه به اوساسونا فکر می کنم.4 سال است که اینجا هستم و این به نظرم منطقی و عادلانه است که اوساسونا بخواهد با فروش من پولی به دست آورد. من آدم خودخواهی نیستم و نمی خواهم به نحوی از باشگاه جدا شوم که پولی به اوساسونا نرسد. نمی دانم که باشگاه هایی که به دنبال من هستند، حاضرند چقدر برای خریداری من بپردازند و این موضوع در دستان مدیربرنامه هایم است.آنها باید با مدیربرنامه هایم صحبت کنند. مدیربرنامه هایم با من به رقابتهای جام ملتهای آسیا خواهد آمد. ما با هم صحبت خواهیم کرد و خواهیم دید که صلاح در چیست. مهمترین کار برای من ادامه حضور در اوساسوناست ولی اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم، جداشدن بهتر از ماندن است. نمی خواهم که در پایان فصل به عنوان بازیکن آزاد تیم را ترک کنم؛ چون در این صورت هیچ پولی عاید اوساسونا نخواهد شد ولی اگر در بازار زمستانی بروم، پولی به اوساسونا خواهد رسید. من در اوساسونا شرایط خوبی دارم و اینجا مثل خانه ام است و بهترینها را برای این تیم می خواهم.



* در ژانویه می خواهی کجا بروی؟

- در حال حاضر به جام ملتهای آسیا می روم .بعد از آن با مدیربرنامه هایم صحبت می کنم تا ببینم چه می توان کرد.

* می گوئی که می خواهی آینده ات را تا پیش از اتمام ژانویه مشخص کنی

- خب بله.من بیشتر دوست دارم در اوساسونا بمانم؛ چون اینجا مثل خانه ام است، احساس آرامش می کنم و اینجا را دوست دارم و ماندن در اینجا را به عوض کردن تیم ترجیح می دهم ولی در صورتی که این طور نشود و تیمی به دنبالم باشد که به نفع من و اوساسونا باشد، همه ما راضی خواهیم بود. هرچند هنوزیک نیم فصل دیگر باقی است ولی دوست دارم تکلیف آینده ام را روشن کنم. تا اواخر ژانویه صبر خواهم کرد و تا آن زمان می خواهم بدانم که می مانم یا می روم.

* آیا تاخیری که در ابتدای فصل در پیوستنتان به اردوی اوساسونا ایجاد شد، در این ماجرا تاثیرگذار بوده یا اینکه همه چیز فراموش شده است؟

- الان دیگر نمی خواهم راجع به این مسائل صحبت کنم. به خاطر تمام آنچه درمورد ما چاپ شد، خیلی ناراحتم. ما نه برعلیه اوساسونا و نه برعلیه هیچ کس دیگری نبودیم. ما هم انسان هستیم و همه ما خانواده، آینده و اطرافیان خودمان را داریم. زمانی که مسائلی عجیب و غریب رخ می دهد، بهتر است که در مورد آن صحبت کنی.نام ما در صفحه اول روزنامه ها و حتی اخبار تلویزیون بود، چرا که دیر رسیدیم و تمام بدی های اوساسونا برگردن ما انداخته شد ولی ما هیچ گاه برعلیه باشگاه نبوده ایم.این مرا خیلی ناراحت کرد. اگر تیم نمی تواند به پیروزی برسد، تقصیر ماست؟ این را درک نمی کنم.اگر خوب بازی کنیم، همه چیز خوب پیش می رود و به گل می رسیم، این مرا خیلی ناراحت می کند.الان همه چیز آرام تر است و خوب بازی می کنیم.هواداران، بازیکنان و سران باشگاه پشت ما هستند و مربیان تیم هم همین طور.همه چیز خیلی بهتر شده است. الان برروی رقابتهای جام ملتهای آسیا تمرکز کرده ایم و بعد باید ببینیم که چه خواهد شد. در نهایت اگر اوساسونا مرا می خواهد، دراین تیم خواهم ماند و درغیراین صورت به دنبال راه خروجی خواهم بود.

* جام ملتهای آسیا را چطور می بینی؟

- رقابت خیلی مهمی برای ماست.بیش از 30 سال است که در این رقابتها به قهرمانی نرسیده ایم و الان زمان قهرمانی است. برای من افتخار بزرگی است که آنجا باشم و از شانس خوبی برای قهرمانی برخورداریم. کلید موفقیت در دو دیدار ابتدایی مقابل عراق و کره شمالی نهفه است، دو حریف سرسخت!

* حضور مسعود همیشه به منزله حمایت خوبی برای تو است.نه؟

- قطعا

* در جریان جام ملتهای آسیا، اوساسونا را فراموش خواهی کرد؟

- نه .نتایج بازیهای تیم را دنبال می کنم و سعی خواهم کرد بازیهای اوساسونا را تماشا کنم.به علاوه با هم تیمی هایم در تماس خواهم بود. اوساسونا باید در بازیهایش به پیروزی برسد و مثل بازی مقابل ساراگوسا که نتوانستیم به گل برسیم، نباشد.

* برای بازی سویا به رختکن اوساسونا برمی گردید؟

* در طول روزهای آتی با سرمربی تیم ملی ایران صحبت می کنیم و باید ببینیم که اوبه ما چه می گوید

* اردویتان چه زمانی شروع می شود؟

- اردو روز 24 دسامبر شروع می شود.در طول اردو دو دیدار دوستانه برگزار می کنیم که اولین دیدار مقابل قطر است که روز بیست و هشت دسامبر برگزار می شود.

* این که اوساسونا برای سه تا پنج بازی، دو بازیکن فیکسش را در اختیار ندارد یک مشکل تلقی می شود

- اوساسونا رختکن بزرگی دارد.ما کارمان را به خوبی انجام می دهیم ولی زمانی که نیستیم، هم تیمی های دیگری هستند که به زمین بروند وبه خوبی از عهده کار برمی آیند.آنها انگیزه های زیادی برای بازی کردن و پیروزی با تیم دارند و به همین خاطر هیچ مشکلی وجود ندارد


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل